شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

سلام بر پسر نیمه شب

از همین اول بگم مطلب امروز خیلی طولانیه اما حتما بخونید و نظرتون رو بگید.

 

*********************

اول اظهارات وقیحانه یکی از مقامات ارشد سپاه و توهین ایشون به خانواده های شهدا رو  اینجا بخونید.

 

*********************

دوست عزیزمون پسر نیمه شب متن زیر و نوشته بودند و نظر من رو هم خواسته بودند که در ذیل همین مطلب اومده

خدا نکنه توی تقویم یه روزی با وفات یا شهادتی مناسبت داشته باشه . میدونی چرا؟ اون موقع هستش که هر کانالی رو که نگاه می کنی شیپور و ناله و گریه نشون میده و یه عده که تا حالا معلوم نیست کجا بودن میان و حرف میزنند و  بلند گوهای بعضی ار هیات ها تا ساعت 1 شب ناله میکنن ، اما تو همین ایام اگه یه روزی با یه ولایت یا عیدی مناسبت داشته باشه یه عده گردن کلفت یقه بسته پشت بلند گو ناله میکنن و اربده می کشن بقیه هم مثل این چیز ندیده ها دست می زنند و اگر مناسبت خیلی مهم باشه یه فیلم تکراری هم پخش میکنن .

 

الان بعضی ها میگن من از دین خارج شدم و ... ولی نه اینطور نیست ، روی صحبتم با یک عده خاص هستش . همونایی که تو ناله و عزاداری دکترا دارن ولی تو شاد کردن دل مردم پنجم ابتدایی هم ندارند ، با اونهایی که با خشک مقدسی باعث شده اند که هر روز شاهد فراری شدن هم نوعانمان از دین عزیزمون باشیم .

 

یه مثال براتون میزنم : برای اینکه یه نجاست رو از بین ببریم 70 مدل حکم اومده که چطوری بشوری ، با چی بشوری ، کجا بشوری ، کی بشوری ، با کی بشوری ، واسه چی بشوری و ... یا مثلاً واسه گوش دادن موسیقی فرمودن که نباید موسیقی طوری باشه که به آدم حالت رقص بده ! حالا این وسط به نظر من موسیقی های که مثلاً آقای افتخاری خونده مشکل داره چون هر وقت پخش می شه ناخواسته آدم ... به جاش با توجه به به همون احکام موسیقی های متالیکا و سپولترا و ... که همش اربده کشی هستش و آدم سالم موقع شنیدن رقصش که نمی گیره هیچ شاید ار ترس کپ کنه حلال به نظر میاد ! این شد حکم؟

 

در روایت ها خود آقایان گفته اند که پیامبر اسلام موهای خودشون رو از پشت می بسته اند و به موهایشان روغن خوش بوی بنفشه میزدند و همیشه عطری را به خودشان میزدند که اگر از کوچه ای رد میشدند همه می فهمیدند که پیامبر از اینجا گذشته است .

 

به جاش الان اگه یه جوون موهاشو بلند کنه و روغن بزنه ننگ همه عالم رو بهش می زنند این در حالی هستش که عده ای هنوز عطر زدن را حرام میدونن . یک نگاه ساده به مسجد هایمان بکنیم . چرا روز به روز خالی تر می شوند ؟ زمانی که وارد مسجد میشوی به حدی بوی گند جوراب و عرق بدن و ... میاد که آدم حالش به هم میخوره و خودشو لعنت می کنه که چرا اومده یه همچین جایی ؟ در عوض وقتی وارد یه کلیسا می شی ...

 

ما میدونیم که بهترین دین رو داریم و افتخار میکنیم اما ما باعث سرشکستگی دین خودمان هستیم .

 

یا علی تا مطلب بعدی ...

 

سلام دوست عزیز

بعد از خوندن شما متوجه شدم که نقد شما به چیه.اما خوب در بیان مطلبتون و مصادیق اون دچار مشکل و بعضا (البته از نظر شخص شخیص بنده)دچار اشتباه شدید.

بنده با اولین نقد شما اونجا که گفته بودین: ((اون موقع هستش که هر کانالی رو که نگاه می کنی شیپور و ناله و گریه نشون میده.))کاملا موافقم که خوب این برمیگرده به سیاستهای فرهگی و اکثرا غلط صدا و سیما .یعنی جناب مهندس ضرغامی و خدابیامرز دکتر لاریجانی .مثلا همین روز یکشنبه که شهادت حضرت زهرا(ُس)بود آقای گلریز رو که هنوز داره نون سرودایی که 15-20 سال پیش خونده رو می خوره و به عقیده من تاریخ مصرف هنریشون گذشته اورده بودن شبکه ی سه که به اصطلاح آواز بخونن.اما دریغ از یک کار هنری جذاب مثلا یک نماهنگ جدید و جوان پسندو دینی توی این روزها.ولی تا یه جشنی میشه چپ و راست هر شبکه ای رو که میزنی یک خواننده رو مبینی که تو مه واستاده و زیر رقص نور داره شعرای صد تا یه غاز می خونه.

 

اما این حرفت یعنی چی من که هرچی فکر کردم نفهمیدم :((یه عده گردن کلفت یقه بسته پشت بلند گو ناله میکنن و اربده می کشن (توضیح من:تا جایی که بنده میدونم عربده درسته نه اربده)بقیه هم مثل این چیز ندیده ها دست می زنند.))

توهین آشکار و خالی از منطق به قشربزرگی از مردم شرکت کننده در این جور مراسما که شاید کمتر از یک هزارمشون همچین ظاهری که شما توصیف کردید داشته باشن.

اما با جمله بعدیتون موافقم یعنی )) اگر مناسبت خیلی مهم باشه یه فیلم تکراری هم پخش میکنن .))آره مثلا تو دهه ی  فجر الان 4-5 ساله که پشت سرهم فیلم تیرباران(شهید اندرزگو)رو نشون میدن.شب بعثت یا میلاد حضرت رسول (ص) فیلم محمد رسول الله .شب 21 ماه رمضان هم فیلم امام علی (ع)والخ.

گفته بودین

:))  همونایی که تو ناله و عزاداری دکترا دارن ولی تو شاد کردن دل مردم پنجم ابتدایی هم ندارند ، با اونهایی که با خشک مقدسی باعث شده اند که هر روز شاهد فراری شدن هم نوعانمان از دین عزیزمون باشیم .))بله در این زمینه به عقیده ی بنده کلا جامعه دچار مشکل فرهنگیه.مثلا ما برای شهادت امام حسین 10 شبانه روز عزاداری میکنیم،که کار خیلی قشنگ و دشمن شکنی هست و به گفته ی امام خمینی(ره) همین محرم و صفره که اسلام رو زنده نگهداشته .اما مثلا چرا نیمه شعبان که بزرگترین جشن ما هست فقط یک شب جشن می گیریم.چرا فقط عادت داریم تو محرم پول خرج کنیم ونذر کنیم اما حاضر نیستیم هزینه ی یک جشن سالم ،مفرح و با محتوا رو قبول کنیم.

 

گفته بودین: (( برای اینکه یه نجاست رو از بین ببریم 70 مدل حکم اومده که چطوری بشوری ، با چی بشوری ، کجا بشوری ، کی بشوری ، با کی بشوری ، واسه چی بشوری... .)) خوب همینجا باید عرض کنم این حرف خیلی اشتباهیه.ما هر کدوممون یک مرجع تقلید داریم که باید در این جور موارد باید طبق فتوای اون عمل کنیم و واضحه که یک نفر برای یک مساله مشخص 70 مدل حکم نمیده.

 

در مورد موسیقی هم توصیه میکنم خودتون مستقیماٌ به رساله ی مراجع رجوع کنین و حکم این مساله رو دقیقا بخونید.

 

در مورد بلند گذاشتن مو فرض می کنیم که روایت مورد اشاره ی شما کاملا درست باشه. اما مشکلی که اینجاست اینه که ما خیلی کارها رو از روی هوی و هوس خودمون انجام میدیم بعدش برای توجیح کارامون از آیات قرآن و احادیث استفاده میکنیم .مثل یعضی از همین خانمها که وقتی ازشون در مورد آرایش غلیظشون در بیرون از خونه ازشون سوال میشه میگن حدیث داریم که: الله و جمیل و یحب الجمال. ایا به نظر شما برادر گرامی این آقایون که موهاشون رو بلند می کنن و این خانمهای محترمی که اینقدر آرایش میکنن واقعا برای رضایت خدا و عمل به سنت پیامبر این کا رو می کنن یا بخاطر اینکه فلان خواننده یا فلان بازیگر یا فلان فوتبالیست همچین ظاهری برای خودش درست کرده؟

 

گفته بودین: ((عده ای هنوز عطر زدن را حرام میدونن .))من الان حدودا بیست و یک سالمه .یک بچه مذهبی هستم(البته اگه خدا قبول کنه) توی این مدت با اقشار مختلف مذهبیون از پیرمردهای بازاری گرفته مثل پدر بزرگم و دوستانشون، از طلبه های جوان حوزه ی علمیه قم ،از بچه بسیجیهای به قول بعضیها گروه فشاری تا بچه های حزب اللهی دانشجو رفت امد داشته و دارم و هنور یک نفر رو که عقیده داشته باشه عطر زدن حرومه ندیدم.

 

گفته بودین: (( یک نگاه ساده به مسجد هایمان بکنیم . چرا روز به روز خالی تر می شوند ؟)) البته این نظر شماست و بنده همچین عقیده ای ندارم .اما اگر حرف شما هم درست باشد اگه چند تا مارمولک دیگه ساخته بشه این مشکل حضور مردم در مساجد هم حل میشه.(آره عزیز دل برادر)

 

گفته بودین: ((زمانی که وارد مسجد میشوی به حدی بوی گند جوراب و عرق بدن و ... میاد که آدم حالش به هم میخوره و خودشو لعنت می کنه که چرا اومده یه همچین جایی ؟)) در حال حاضر شاید کمتر از 10-15 درصد مساجد از نظر نظافت اینجوری باشند.

حالا من یه سوال دارم از شما منظورم همه جوونای مسلمان هستند. تو یه همین یه ماه پیش برای خوندن نماز چند دفعه رفتیم مسجد محلمون؟

 

گفته بودین: ((در عوض وقتی وارد یه کلیسا می شی ... .))چرا  دروغ بگم من تا حالا کلیسا نرفتم اما فکر میکنم این مربوط میشه به قضیه ی مرغ همسایه غازه.

 

*****************

حرف آخر:شاید این اولین دفعه ای بود که با یک نقد پاک و از سر دلسوزی نسبت به مسائل دینی تو وبلاگها برخورد کردم.در همینجا از این دوست عزیزمون تشکر می کنمو اگه در مطالب بالا چیزی گفتم که باعث ناراحتی شون ازشون عذر خواهی می کنم .

 التماس دعا

*****************یک روز بعد یعنی چهارشنبه ۲۲ تیر دوست عزیزمون در قسمت نظر خواهی اینجوری نوشتندجهت تنویر افکار عمومی نظراتشون رو اینجا منتقل کردم شما هم اگه نظری دارید حتما بنویسید.من هم فعلا وقت ندارم اما بزودی نظر خودمو می نویسم:هم وطن گرامی از اینکه به درخواست من پاسخ مثبت دادید و نوشته های من از نظر خود مورد برسی قرار دادید سپاسگذارم . لیکن چند نکته را در مورد نظرات شما خدمت شما عرض می کنم :فرموده بودید عربده نه اربده :سعی کنید در یک بحث جدی معنا و مفهوم را درک کنید و حاشیه نروید .فرموده بودید منظور از یقه بسته ها یعنی چه :منظور از یقه بسته ها همان هایی هستند که هدایت جماعت مثلاً شاد را برعهده میگیرند . همانهایی که می خواهند شادی از نوع اسلامی را رواج دهند . همانهایی که حتی در ولادت ها وقتی میخواهند ول مردم را شاد کنند فقط بلد هستند ناله کنند . همانهایی که اجازه نمی دهند خوانندگان ملی ما برای شاد کردن دل مردم جلو بیایند . اصلاً تا حالا شده فکر کنید چرا استاد شجریان در صدا و سیما حاضر نمی شه ؟ چرا از عصار دعوت نمی کنن تا بصورت زنده برنامه اجرا کنه و همیشه فقط صداشو پخش می کنن . آخه اون موهاش بلنده ولی فکر نمی کنم طبق نظر شما اون موهاشو بخاطر هوس بلند کرده باشه و از پشت ببنده . در مورد بوی بد مساجد من از مساجد گلگی نکردم ! از مردمی که میان گلگی کردن . چرا بچه ایرانی نمی دونه پسه کله قوچی یعنی چی ، خاویار چیه ، گیلاس تک دانه چی هست و کجا میره ! ما از همه دنیا بد میگیم ولی خاویار مملکت رو میدیم غربیها بخورن تا مغزشون کار کنه بمب شمیمیایی بسازن بدن دست عراق اون فاجعه رو به بار بیاره ، پسته مملکت رو میدیم غربی ها بخورن بمب اتمی بسازن یندازن رو سر خونواده هامون . البته آقا یون نگرانی ندارن چون اگه دوباره جنگ بشه یه آهنگران و یه کویتی پور دیگه از تو جیبشون در میارن که آهنگ رزم بخونن تا جوونا احساساتی بشن . همون عراق نبود 8 سال جوون های این مملکت رو تیکه پاره کرد می خواهی برات بشمرم که چند نفر ار عزیزانم در این 8 سال از دست رفتند؟ حالا کمک 250 میلیون دلاری به عراق می کنن که دو باره پا بگیره ! آخه کم گشت و جنایت کرد . اینا رو گفتم که یه چیزی رو بهت بگم ! از چی حمایت می کنی ؟ از کی ؟ چرا خودتون رو گول می زنید ؟ چرا سر خودتون رو با چگونگی برطرف کردن نجاست گرم می کنید ؟                                                    حرف در این باره زیاده انشا ا.. در فرصت های بعدی ...  ================== هفت - هشت ساعت بعد من هم این مطلب جدید و در جوابشون نوشتم:           دوست عزیز دوباره سلام بی مقدمه می رم سر اصل مطلب فرموده بودین: ((سعی کنید در یک بحث جدی معنا و مفهوم را درک کنید و حاشیه نروید .)) یاد آوری غلط املایی شما فقط از باب تذکر بود نه از روی غرض همانطور که ایندفعه هم یاد آوری می کنم سپاسگزاری درست است نه سپاسگذاری. عرض کرده بودین: ((منظور از یقه بسته ها همان هایی هستند که هدایت جماعت مثلاً شاد را برعهده میگیرند . همانهایی که می خواهند شادی از نوع اسلامی را رواج دهند .))چرا گفته اید مثلاٌ شاد؟ واقعا فکر می کنید در این جلسات شادی وجود نداره ؟تعریف شما از شادی چیه؟گفته بودین: ((اصلاً تا حالا شده فکر کنید چرا استاد شجریان در صدا و سیما حاضر نمی شه ؟))بله ،اتفاقا حدود سال 77-78 یعنی سالهای اول دبیرستان بود که این سوال برای خود بنده هم پیش اومده بود.جواب این سوال رو خودتون در خط بعدی نوشته تون داده بودید.یکی از دلایل عمده استاد شجریان برای عدم حضور در صدا سیما (بغیر از مناجات زیبای ربنا ) حضور خواننده های تازه بدوران رسیده ای بود که کارهایشان با اینکه از حداقل استاندارد های هنری برخوردار نبود از صدا و سیما پخش می شد.(همونطور که در نوشته ی قبلی عرض کردم این انتقادات شما بیشتر بر می گرده به سیاستهای اشتباه صدا وسیما)   یک سوال:به نظر شما شاد کردن دل مردم فقط از طریق اجرای کنسرتهای موسیقی حاصل میشه؟ به نظر بنده شادی حاصل از این طریق بیشتر یک الکی خوش بودنه!   تا اینجا رو خوب اومده بودین اما از این جا  به بعد دچار فرافکنی و مغلطه شدید.بدون هیچ دلیلی زدین به بحث پسته ی کله قوچی(و دهن ما رو آب انداختین)اولا مباحث ما چه ربطی به پسته ی کله قوچی داشت .فکر می کنم منظورتون پیش کشیدن مسئله فقر بوده که خوب بحث جداگانه ای داره و فعلاٌ ربطی به مباحث ما نداره. ثانیاٌ گفته بودین: ((خاویار مملکت رو میدیم غربیها بخورن تا مغزشون کار کنه بمب شمیمیایی بسازن بدن دست عراق اون فاجعه رو به بار بیاره.)) واقعا فکر می کنید علت کار کردن مخ غربیها خوردن پسته و خاویار ایرانه ؟اگه واقعاٌ اینطوره امیدواریم یه کم از این پسته ها و خاویارها بدست جرج بوش برسه تا یه کم ضریب هوشیش بالا بره. فرموده بودین:  ((البته آقا یون نگرانی ندارن چون اگه دوباره جنگ بشه یه آهنگران و یه کویتی پور دیگه از تو جیبشون در میارن که آهنگ رزم بخونن تا جوونا احساساتی بشن .))فرض می کنیم جوونا به خاطر قلیان احساساتشون رفتن جبهه.اما به نظر شما احساسات تا چه اندازه وتا چه مدت می تونه جوابگو باشه؟خیلی که خوشبین باشیم یکی دو سال .اما واقعاٌ می شد 8 سال مردم رو با تهییج احساسات تو جبهه نگه داشت؟ثانیا شهید چمران (هدیه به روح مطهرش یک صلوات بفرستین)که یکی از اساتید ممتاز دانشگاههای آمریکا بودند هم احساساتی شدند؟شهید زین الدین که تو رشته ی پزشکی دانشگاه شیراز قبول شده بودند هم احساساتی شدند؟آیا شهید همت هم که یک معلم بودند هم احساساتی شدند؟آیا شهید مهندس مهدی باکری هم؟   گفته بودین: (( می خواهی برات بشمرم که چند نفر ار عزیزانم در این 8 سال از دست رفتند؟ حالا کمک 250 میلیون دلاری به عراق می کنن که دو باره پا بگیره ! آخه کم گشت و جنایت کرد .)) باید خدمتتون عرض کنم بنده از مال دنیا 2 تا عمو بیشتر نداشته وندارم.یکیشون کربلای 1 مهران شهید شد و اون یکی عموم هم کربلای 5 تو شلمچه.توی این چند وقته هم هیچ گله ای از پدر بزرگ و مادربزرگم ، پدرم و یا خانواده ی شهیدی هم در این مورد نشنیده ام .   فرموده بودین: (( اینا رو گفتم که یه چیزی رو بهت بگم ! از چی حمایت می کنی ؟ از کی ؟ چرا خودتون رو گول می زنید ؟)) نمی دونم کجای متن قبلی من دفاع از اشخاص بوده ؟ اسم 3 نفر رو برده بودم که از هر 3 تاشون انتقاد کرده بودم.   گفته بودین: ((چرا سر خودتون رو با چگونگی برطرف کردن نجاست گرم می کنید ؟ )) شما واقعا تصور می کنید سر ما با اینجور مسائل گرمه؟اصلا حرف شما درست!!! شما که اینقدر روشنفکرید و سرتون به مسائل مهمتری گرمه چکار کردید؟ والسلام ********************************پسر  نیمه شب  هم بعنوان  حرف آخر ساعات اولیه  امروز یعنی یکشنبه ۲۶ اردبهشت متن زیر رو  در قسمت نظر خواهی نوشتن .باتشکر از ایشون:          حرف آخردر پست قبلی به شما اعلام کرده بودم که در گفتگوهای جدی حاشیه نروید و در زمین بادمجان دنبال کدو نگردید لکن گوش ندادید ، اینکه شما بیکار هستید و دوست دارید تا هر شب بنشینید و بلاگ صحیح کنید و در وبلاگها دنبال غلط املایی بگردید برایم نه جالب است نه اهمیتی دارد اما یک نکته برداشت می شود ! شما نقد پذیر نیستید!                                                        در مورد آن عده یقه بسته باید بگویم که نظر گردانندگان مجالس بود نه شرکت کنندگان ( در خواندن بیشتر دقت کنید )فرموده بودین ما برای امام حسین(ع) 10 شبانه روز عزاداری می کنیم که کار خیلی قشنگ و دشمن شکنی است ! " یعنی چی خیلی قشنگ ؟ شما عزاداری را درچه می بینید؟ در خوشکلی؟ کجای این قشنگ است که در این 10 شبانه روز خوانندگان هیئت ها تمام نوحه ها و گویش های تاسوعا و عاشورا را به ریتم آهنگهای غربی در آورده اند و ساز رقصیدن به آن داده اند ؟ می گویی دشمن شکن ! یعنی چه دشمن شکن ؟ شما برای حسین (ع) عزاداری می کنید یا برای اینکه آمریکا ناراحت شود؟چرا یک چنین آفریده بزرگی را با دشمنان کوچک مقایسه می کنید ؟ چرا همه چیز را به دندان دشمنان میکوبید؟ گفته بودم برای برطرف کردن یک نجاست 70 مدل حکم وجود دارد و شما در جواب فرموده برایم چند خطی از رساله را نوشته اید که این اشتباه است و هر کسی مرجع تقلید دارد و کسی 70 حکم نمیدهد ... عزیزکم اگر نمی توانی منظور یک عبارت یا یک پاراگراف را بفهمی از بزرگترها کمک بگیر. بنده مرجع تقلید دارم و تمام رساله ایشان را حفظ هستم ، ظاهراً این شما هستید که باید در مورد موسیقی به رساله رجوع کنید اگر در مورد جملاتی که در رابطه با موسیقی گفته شد درک صحیح ندارید برایتان بیشتر بگویم .                                       در مورد آرایش خانم ها من قبلاً در این مورد در وبلاگ مطلب نوشته ام به آرشیو رجوع کنید . در مورد بلند کردن مو برای آقایان هم باید بگویم که شما دارید به زور می گویید خودشان را شبیه فلان فوتبال لیست درست کرده اند ! سنت برای پیامبر ما بود ولی اجازه ندادید تا آن را برای خودمان نگه داریم چون از نظر آقایان کار پیامبر حتماً اشتباه بوده که موهای مبارکشان را بلند می کردند . محمد ( ص ) را مال خود میدانیم ولی فیلم محمد رسول ا... را یک غربی ساخت و محمد(ص) را به شکلی فوق العاده به دنیا معرفی کرد ، ولی ما با این همه ادعا چه کرده ایم؟در مورد بوی بد در مساجد باز هم تاکید می کنم . این از نظافت مساجد ما نیست از تردد آدمهایی است که در آنجا رفت و آمد می کنند همانهایی که هنوز عطر زدن را حرام می دانند و شما قبول ندارید . همانهایی که ما باید بخاطر بوی بد لباس و جورابشان حضور در یکی از بهترین مکانهای روی زمین را از دست بدهیم .از من پرسیده بودین تعریف من از شادی چیه ؟ جواب خودتون رو در آرشیو من در مطلبی با عنوان بخورید به حساب دکتر قالیباف خواهید بافت . و اینکه فرموده بودید شاد کردن دل مردم با کنسرت بیشتر یک الکلی خوش بودنه باید بگم که این حرف شما بر می گردد به خشک مقدسی و همان موضوع عطر زدن این با در قالب کنسرت ...                                                   اطمینان داشته باشید جرج بوش ملعون حتماً از پسته و خاویار ایران خورده است و ضریب هوشی بالایی هم دارد . سعی کنید دست از خود بزرگ بینی بردارید اگر چنین نمی بود این همه مشکل را برای تمام دنیا درست نمی کرد تا همه به جان هم بیفتند و مجبور باشند تا صلاح های ساخت آمریکا را بخرند و برای کشتن هم از آنها استفاده کنند . مگر نمی بینی این همه مشکلی را که برای مملکت ما و فلسطین بوجود آورده . می دونی چند ساله که در تحریم هستیم ؟ می دانی چه آسیبهایی از این بابت به جامعه وارد شده است ؟بنده از شهدایمان نگفتم که شما محل شهادت عموی گرامی خودتان را به من بگویید . ما هم گله ای از بابت از دست دادن عزیزانمان نداریم آنها را برای وطن داده ایم نه چیز دیگر و قول می دهم که اگر روزی دیگر جنگی دیگر بپاشود من جزء اولین کسانی باشم که داوطلبانه به جنگ بروم والبته فقط برای خاک وطنم نه چیز دیگر .گفته بودین من که اینقدر روشنفکرم سرم را به چه چیزی گرم کردم ؟ سر من به گوشزد کردن برخی نکات به شما که هیچ توجه یا آگاهی از آن ندارید گرم است .وبلاگ من یک وبلاگ سیاسی نیست و من در حرف هایم به دنبال سیاست نیستم . من عاشق وطنم هستم و بس ...                       والسلام
نظرات 4 + ارسال نظر
تقی۷۷ سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:16 ب.ظ http://taghy77.persianblog

سلام. فکر کردم از پاراگراف دوم حرفای خودته. کلی خودم رو اماده کتک کاری کردم. دیدم که نه. هنوز عقلت درد نگرفته از این حرفا بزنی. با حرفات موافقم. خدانگهدار

پسر نیمه شب چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:49 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

هم وطن گرامی از اینکه به درخواست من پاسخ مثبت دادید و نوشته های من از نظر خود مورد برسی قرار دادید سپاسگذارم . لیکن چند نکته را در مورد نظرات شما خدمت شما عرض می کنم :
فرموده بودید عربده نه اربده :
سعی کنید در یک بحث جدی معنا و مفهوم را درک کنید و حاشیه نروید .
فرموده بودید منظور از یقه بسته ها یعنی چه :
منظور از یقه بسته ها همان هایی هستند که هدایت جماعت مثلاً شاد را برعهده میگیرند . همانهایی که می خواهند شادی از نوع اسلامی را رواج دهند . همانهایی که حتی در ولادت ها وقتی میخواهند ول مردم را شاد کنند فقط بلد هستند ناله کنند . همانهایی که اجازه نمی دهند خوانندگان ملی ما برای شاد کردن دل مردم جلو بیایند . اصلاً تا حالا شده فکر کنید چرا استاد شجریان در صدا و سیما حاضر نمی شه ؟ چرا از عصار دعوت نمی کنن تا بصورت زنده برنامه اجرا کنه و همیشه فقط صداشو پخش می کنن . آخه اون موهاش بلنده ولی فکر نمی کنم طبق نظر شما اون موهاشو بخاطر هوس بلند کرده باشه و از پشت ببنده . در مورد بوی بد مساجد من از مساجد گلگی نکردم ! از مردمی که میان گلگی کردن . چرا بچه ایرانی نمی دونه پسه کله قوچی یعنی چی ، خاویار چیه ، گیلاس تک دانه چی هست و کجا میره ! ما از همه دنیا بد میگیم ولی خاویار مملکت رو میدیم غربیها بخورن تا مغزشون کار کنه بمب شمیمیایی بسازن بدن دست عراق اون فاجعه رو به بار بیاره ، پسته مملکت رو میدیم غربی ها بخورن بمب اتمی بسازن یندازن رو سر خونواده هامون . البته آقا یون نگرانی ندارن چون اگه دوباره جنگ بشه یه آهنگران و یه کویتی پور دیگه از تو جیبشون در میارن که آهنگ رزم بخونن تا جوونا احساساتی بشن . همون عراق نبود 8 سال جوون های این مملکت رو تیکه پاره کرد می خواهی برات بشمرم که چند نفر ار عزیزانم در این 8 سال از دست رفتند؟ حالا کمک 250 میلیون دلاری به عراق می کنن که دو باره پا بگیره ! آخه کم گشت و جنایت کرد . اینا رو گفتم که یه چیزی رو بهت بگم ! از چی حمایت می کنی ؟ از کی ؟ چرا خودتون رو گول می زنید ؟ چرا سر خودتون رو با چگونگی برطرف کردن نجاست گرم می کنید ؟
حرف در این باره زیاده انشا ا.. در فرصت های بعدی ...

پسر نیمه شب پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 05:26 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

چون الان در منزل نیستم امکان پاسخ دادن به مطالب سما رو ندارم انشا ا.. جمعه شب پاسخ خواهم داد

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:42 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
واقعا خسته نباشید
راستی شما اقای غزلی رو میشناسید برو بچ شمسه رو چی؟
البته فقط یه کنجکاوی بود
اصراری به جواب شنیدن ندارم
موفق باشید
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد