شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

یه نقد کوچول موچولو

خیلی وقت بود که مردد بودم این مطلب رو اینجا بنویسم یا نه. که بالاخره رفتارهای اینترنتی بعضی از دوستان مذهبی مجبورم کرد که مطالب زیر رو بر خلاف میل باطنیم بنویسم.

 حتما حالا باخودتون می گین:بسه دیگه اینقدر مقدمه نچین حرفتو بزن. باشه،بریم سر اصل مطلب.

خب بالاخره ما اسم خودمون رو گذاشتیم وبلاگ نویسهای مسلمان ،حزب الله اینترنت و... .پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که رفتارهامون در اینترنت نمونه ی کامل یک بچه مسلمون باشه.

حالا چی شده که این حرفا رو میزنم؟ الان حدود 18 ماهه که این وبلاگ رو دارم توی این مدت به تعداد زیادی از وبلاگهای مذهبی سر زدم و متوجه یک رفتار اینترنتی ناخوشایند(یا همون نقیصه ی اخلاقی) در بین متدینین اینترنت شدم.

کافیه به چند وبلاگ مذهبی سر بزنید،متوجه خواهید شد که میانگین تعداد کامنتهای وبلاگهایی که نویسنده شون یک خانمه به طور محسوسی از بقیه وبلاگها بیشتره وجالب اینکه بخش اعظم این کامنتها متعلق به آقایونه.و خیلیهاشون هم التماس دعا دارن و جالبتر (یا زشت تر)از اون بعضی الفاظیه که این دوستان استفاده میکنن. مثلا :

یک آقا در وبلاگ یک خانم :مریم جون اگه...

یک خانم در وبلاگ یک آقا:داداشی دستت درد نکنه از اینکه ...

خب برادر یا خواهر خیلی محترم این چه طرز صحبت کردن با یک نا محرمه. اینا رو گفتم شاید به خیلیا بر بخوره اما عیب نداره اگه نقد کردن از خودمون شروع کنیم خیلی بهتره.

 

****************************

از فردا یه وقت نگین حامد کاربیست گفته باید یه سرویس وبلاگ بزنیم با اسم Boysblog  برای آقایون یه Girlsblog هم برای خانما.

یا اینکه بگین حامد گفته پیام گذاشتن آقایون در وبلاگ خانمها حرومه.نه دوست من پیام بذار فقط خط قرمز ها رو رعایت کن.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ق.ظ http://mypic.blogfa.com

سلام
البته من همیشه یه سری به وبلاگ شما میزنم ولی کلا فرصت کامنت گذاشتن ندارم و کمتر برای کسی کامنت میذارم. یه وبلاگ عکس هم دارم دلت خواست یه سری بزن. موفق باشید.

مریم شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:41 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم ...
..ای خاک پایت سرمه‌ی چشم فلک

{...یا فاطمه جانم .... }
*************
من با حرف شما کاملا موافقم . تازه کجاشو دیدید !!!
من تو خیلی وبلاگای مذهبی که رفتم از اول متناشو و کامنتاشونو خوندم .... کامنتای بد رو که من بهشون گفتم چرا ژاک نکردید . در جواب گفتند : خواهر ما این کامنت ها رو ندیدیم یا حواسمون نبود اینا رو پاک کنیم !!!!!
مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونو دیگه خدا میدونه ...اما خیلیاشون خدایی همون وقت رفتن و پاک کردن ...
و خیلی چیزای دیگه که نمیشه گفت
اما باید گفت خیلی از این وبلاگای مذهبی هم واقعا وبلاگای خوبی هستن که دست همشون درد نکنه....
برا تعجیل در فرج آقا صلوات فراموشتون نشه (اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم)

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:27 ب.ظ http://electricalstudent.persianblog.com

سلام.ممنونم از شما که به وبلاگ من هم سر زدین و از تذکر بجای شما هم تشکر می کنم.چون من این اواخر فقط به موضوعی که می خوام بنویسم توجه می کردم و به زیبایی توجهی نداشتم..در مورد وبلاگ خودتون هم باید بگم مطلبی رو که انتخاب کره بودین برام جالب بود

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:26 ق.ظ

حامد از حرفم ناراحت نشو اما یه سوال! خط قرمز این ارتباط دوستانه رو کی تعیین کرده؟ کجانوشته؟ حامد بیشتر بخون و بیشتر ببین . من ...... فدای قد و بالات ... سید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:33 ق.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
دقیقا مثل بچه های فلان تشکل توی دانشگاه که وقتی با هم تشکلیاشون حرف میزنن گردنشون میشکنه از بس سرشونو میندازن پایین بعد تو دانشکده ها باید دیدشون
میدونید مشکل چیه
ما به اصطلاح بچه مذهبیا خیلیامون یومنون ببعض و یکفرون ببعض هستیم
خدا هدایتمون کنه
یاحق

ءءءء سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:37 ب.ظ http://shahideeshgh.persianblog.com/

SALAM.MOTEASEFANE HAGH BA SHOMAST....SARI HAM BE WEBLOGE SHAHIDE ASHEG BEZANID.HN WEBLOG VAGHEAN MALE SHOHADAS VA BAS.MONTAZERIM...AJRETAN BA SHOHADA

مسعود سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:58 ق.ظ

این رفتارتون که در وبلاگ با پوزخند علیه خاتمی می نویسید هرگز شباهتی به رفتار یک «بچه مسلمان واقعی !» نداره!!! مصداق اسلام و مسلمان بودن فقط درست حرف زدن با نامحرم (آن هم از اینترنت !!‌ که کسی صوتی نمی شنود که محرم یا نامحرم است !!! ) نیست !!!
بیایید اخلاق و ادب اسلامی را از خود خاتمی یاد بگیرید که وقتی شهردار تهران (رییس جمهوری فعلی)در یک پیام بی ادبانه و خارج از ظرفیت نقدپذیرانه با لحنی توهین آمیز خاتمی را غیر مردمی خواند و گفت : «...شما از بالای شهر(سعد آباد) می آیید که دیر کرده اید !! شما بعد از ۸ سال برای ۱ بار هم که شده مشکلات مردم را فهمیدید...» خاتمی چگونه از گل بهتر به وی جواب نداد ...
این از سیه روزی ما مسلمانان امروز است که اخلاق اسلامی را تنها در محرم و نا محرم کردن پسر و دختر آن هم در موارد ساده و پیش و پا افتاده ی آن می دانیم.... خط قرمز را هر طوری می شود تعریف کرد، فقط باید دید کدام یک با معیارهای حقیقی اسلام سنجیده شده و کدام ریشه در بی ظرفیتی فرهنگی و تحجر دارد! از همان نوع که برخی در کارت دعوت عروسی حتی نام کوچک عروس خانم را نمی نویسند مبادا که مفسده ایجاد کند !!!!

کنکاش یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:36 ق.ظ http://kankash.blogfa.com

به نام خدا و با صلوات بر حضرت محمد و خاندان پاکش.
دوست عزیز
به نظر من این مطلب جای نگرانی ندارد. شاید به دلیل لطافت کلام خانم هاست و به هر حال نکته ای که می فرمایید جزو غرایض جوانان است و مهم این است که به هنگام با یاد خدئا کنترل شود و این نوع توجه شما نیز ممکن است به مفسده دامن بزند.
تا وقتی منکری روی نداده، نباید مسئله ای را بزرگ کرد. اگر پاسخی داشته باشید در خدمتم.
از این هم که بگذریم گفتنی است در حالی که وبلاگها و سایتهای ضد انقلاب با هر بهانه ای به مطالب خالی از ارزش و صداقت خود لینک می دهند و در راه باطل خود همدیگر را یاری می کنند، متعجبیم که چرا سایتهای ارزشی چنین نیستند.
برای نمونه تا کنون کسی به پیشنهاد ما لینک نداده است.
از هر پیشنهادی برای نزدیکی قلوب وبلاگ نویسان اندیشمند مسلمان حمایت می کنیم.
دست شما را در این را مقدس می فشاریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد