نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 61632
فيس بوک جنبش اينترنتي حمايت ازغزه را توقيف کرد
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۱
سایت تعاملی فیس بوک تلاش جوانان مصری علیه دیوار فولادی در مرز غزه را توقیف و از سایت خود حذف کرد.



به گزارش "الف" به نقل از شبکه خبری الجزیره، مسوولین پایگاه اینترنتی فیس بوک یکی از بزرگترین خیزش‏های اینترنتی مردم مصر که علیه دیوار فولادی در رفح تشکیل شده بود را توقیف کردند. کارشناسان سیاسی ساخت این دیوار توسط حکومت غربگرای مصر را در راستای نابود کردن مقاومت حماس در غزه و خدمت به اهداف آمریکا و اسرائیل دانسته‏اند.



خیزش اینترنتی مردم مصر "مصری ها برعلیه نکبت دیوارفولادی" نام داشت. روزنامه الشروق در پایگاه خود، نامه الکترونیکی فیس بوک را به نمایش گذاشت که مسوولین این خیزش مردمی-اینترنتی مصری آن را دریافت کرده بودند. در این نامه علت حذف این خیزش "نقض قوانین استفاده از فیس بوک و فعالیت مجموعه های مغرض و تهدیدگر و اهانت گر" ذکر شده است.



در این نامه الکترونیکی آمده است : "ما هر گروه یا مجموعه ای را که به افراد یا گروه های دیگر تعرض کند متوقف می کنیم و سوء استفاده مستمر از فیس بوک منجر به توقف حساب شما شده است" .



این خیزش اینترنتی ضمن محکوم کردن این اقدام، ضمن اشاره به ادامه فعالیت گروه های معارض اسرائیلی در فیس بوک، علت ادامه فعالیت این گروه ها را مورد پرسش قرار داد. رهبران این گروه توقیف شده و سایر فعالان اینترنتی مصری و الجزایری پس از این اقدام اعلام کردند که علیرغم بسته شدن این گروه، باز هم به تشکیل گروه های جدید اقدام خواهند کرد.



فیس بوک در ماه های گذشته نقش برجسته ای در هماهنگی معترضان به نتیجه انتخابات و آشوبگران خیابانی در تهران ایفا کرد و انواع محتوای دروغ علیه کشورمان و نیز مطالب زننده ی ضد اسلامی در آن جریان دارد.





 
 
هموطن
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۰۹:۴۹:۴۶
بله در منطق صهیونیسم فقط خیزش و شورش علیه انقلاب اسلامی مجاز است. (273268)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۰:۱۵:۳۵
خیلی جالبه این گروه رو به خاطر توهین و ... بسته اند ولی سایت های جنبش به اصلاح سبز که از هیچ فحش و مطلب خارج از ادبی ( چه درست و چه غلط ) دریغ نمی کنند رو ساپورت هم می کنه (شده براشون سرور اختصاصی بگیره !) (273291)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۸:۵۵
برای اینکه فیس بوک جاسوس اسرائیلی هاست و اطلاعات کاربرانشو در اختیار اسرائیلی ها قرار میده! (273522)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۲:۱۱:۰۹
بدبخت به اونهایی که انگلیسی ها رو محرم میدونند و مسائل کشور را پیش اونها میبرند (273972)
 
چند سوال
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۰:۳۵:۲۷
خوب اينكه فيس بوك مال آمريكايي هاست و با اون مي خواد بما ضربه بزنه كه ديگه چيزي نيسيت كه كسي توش شك داشته باشه.
اصلا مگه كسي شك داره كه آمريكا از موسوي حمايت مي كنه؟با خودتون شفاف باشين لطفا
اصلا اگه ايران مالك فيس بوك بود، با اون پدر آمريكا رو در نمياورد؟ (273307)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۱۱:۳۴
دوست عزیز به جز فیس بوک ,اصل اینترنت هم ابداع آمریکائی هاست..برق و هواپیما و تلفن هم اختراع آنهاست...در هشتصد سال گذشته جز حرف و شعار
هیچ کاری نکرده ایم...برای رهائی باید کار کنیم ,بیاموزیم و بسازیم...راه دیگری
نیست...چرا ما خودمان چیزی مثل فیس بوک ابداع نکرده ایم که برای هر چیزی محتاج غرب باشیم...وقتی آفای سیستانی و مرحوم مشکینی برای معالجه به
لندن رفتند از این که در بلاد اسلامی امکانات نیست خجالت کشیدم. (273451)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۹:۳۷:۵۰
ایران هیچوقت مثل صاحبان فیس بوک شعار آزادی مطلق بیان نداده. آزادی کفر باطل است و در سایه اسلام پذیرفته نیست. اما اسلام و انسان حق است و هرگونه محدودیت کرامت و شرافت انسان، محکوم است. (273715)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۰:۴۰:۵۱
چند تا از قوانین فیس بوک رو خدمتتون عرض می کنم:

- ممنوعیت توهین به اشخاص، گروهها، ادیان و ...
- ممنوعیت گروههایی که درباره نفرت هستند
- ممنوعیت استفاده از هویت جعلی (استفاده از نام غیر واقعی و ...)
- ممنوعیت پخش تصاویر حاوی خشونت، درگیری، خونریزی و ...

تمام این قوانین در مورد ناآرامی های بعد از انتخابات ایران تعمداً نادیده گرفته شده اند.

- صدها گروه در فیس بوک تشکیل شده که در آنها توهین و نفرت نسبت به حکومت ایران و مقامات جمهوری اسلامی و حتی هنرمندان حامی دولت اشاعه می شود و بعضاً حتی به اسلام و مقدسات هم رحم نمی کنند

- بسیاری از کاربران ایرانی ماههاست اسامی و سایر مشخصات خود را تغییر داده اند و هیچ برخوردی هم با آنها صورت نمی گیرد

- افراد و گروههای متعدد، تصاویر حاوی بدترین انواع خشونت و خونریزی را در فیس بوک منتشر کرده اند که هیچ برخوردی با آنها صورت نمی گیرد

آقاجان، قانون مال من و شماست! قانون کیلویی چند! اگر یک قانون درست و حسابی توی دنیا وجود داشت، خود دیوار بعد از رای دادگاه لاهه ورچیده می شد. اینم سندش:

http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1383/830421/news/kharj.htm#s38232 (273311)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۱:۲۵:۲۹
من جاي امثال موسوي و کروبي و ......... خجالت کشيدم . (273350)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۱۲:۳۶
الان وقتشه اگه موسوی و جنبش سبزی ها انزجار خودشونو به عنوان یه فیس بوکی از این کار فیس بوک اعلام کنند و دیگه از این راه پیام نفرستن (273456)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۴۶:۲۱
فیس بوک انقلابی در سایت های اجنماعی ایجاد کرده و با پیشرفتی که داره، پیش بینی میشه تا چند ماه دیگه از نظر تعداد بازدید (که الان دومه) حتی گوگل رو هم رد کنه.

مگه ما همیشه نمیگیم مرگ بر آمریکا و ...
پس ما با هم دشمنیم، چطور انتظار دارید این دشمن ستمکار و این استکبار جهانی بین کشور های دوست و دشمن خودش فرق نذاره ؟

مسئولین ارزشی عزیز اس ام اس و ماهواره و ... کلی رسانه ی دیگه رو فیلتر کردند تا هموطنانشون به اونها دسترسی نداشته باشند ( با این که مسئولین عزیز دشمن ما نیستد !)، زمانی شما می توانید به مسئولین فیس بوک خرده بگیرید که کارنامه ای شفاف داشته باشید.

در ضمن فکر نمی کنم که این جوانان عزیز مصری در کشور خود با انواع سانسور و فیلتر و ... مواجه باشند

تویی که به سانسور در فیس بوک معترضی، من هیچ توهینی نکردم پس خواهشا سانسور نکن ! (273496)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۹:۵۵
ما که بعد از انتخابات اصلا دسترسی بهش نداریم
برادران در کمیته فیلترینگ چنان مسدودش کردند که حتی پیغام فیلتر بودن سایت رو هم نمایش نمیدهد. (273523)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۱۷:۱۱
عجب! انكار 25 ميليون ايراني راي دهنده به احمدي نژاد و توهين به راي آنها و اقدام براي ابطال راي آنها مصداق تعرض به مردم نيست، اما حمايت از مظلومان غزه، تعرض است؟ (273530)
 
fereydoon
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۵۲:۵۸
البته باعث تاءسف است خوب زور دارند و هر جور صلاحشان باشد انجام میدهند تازه اینکه چیزی نیست چنان زهرچشم گرفته اند که مردم کشورهای اردن سوریه و مصر که از همه لحاظ با فلسطینیها قرابت دارند جرءت نوطوق کشیدنهم ندارند و دریغ از یک سنگ که به اسرائیلیها پرتاب کنند ما وقبلآ لیبی هم با بیش از دوهزار کیلومتر فاصله فقط میتوانیم غرغر کنیم و بهانه برای لکد پرانی بدست اسرائیلیان دهیم ولی راستی چرا از هدفمند کردن یارانه ها بحثی پیش نمیکشید (273559)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۷:۴۰:۲۶
Mark Elliot Zuckerberg (born May 14, 1984) is an American entrepreneur best known for co-founding the popular social networking site Facebook. Zuckerberg co-founded Facebook with fellow classmates Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin, and Chris Hughes while attending Harvard. Zuckerberg serves as Facebook\'s CEO. He has been the subject of controversy for the origins of his business.Zuckerberg was born in White Plains, New York and raised in Dobbs Ferry,

New York. http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Zuckerberg (273672)
 
بیطرف
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۸:۵۲:۵۱
آنچه درمقابل پاکی و حقانیت بایستد نابود است فیس بوک هم باید ... (273698)
 
....
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۰:۴۹:۱۸
اگه اینا هم پا از گلیمشون دراز تر کنند ایرانی ها هکشون میکنن (273736)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۲:۳۵:۰۷
خیلی جالبه
اون موقع که سرکوب مردم و برخوردبد حکومت به قول جناب مطهری در فیس بوک منتشر شد عقلا اعلام کردند نباید اینطور میشد اینان از اجانب و دشمن(واژه ای که هر جا تو این 30 ساله ناکامی میبینیم محورش میکنیم) اجیرند
حالا هم که نشون نمیده میفرمایید که چرا نشون نمیده
موضعگیری دوگانه شایسته نیست
منتقدانه برخورد کنید نه هرجا که به ضررتان شد هوار کنید
اگر انتشار حقایق پس از انتخابات را جدی میدیدید و مردم را دشمن و اجنبی و اشوبگر و خس و خاشاک نمیخواندید الان اینجا نبودیم که چشم دیدن فیس بوکرا هم نداشته باشیم
هسته ای پیش کش در برابر یک سایت 8 حرفی کم اوردیم
اگه معتقدید به جنگ نرم بیایید به داد مردم برسید و بیشتر فاصله نگیرید
با شعار وحاشه پراکنی و مرگ ب فیس بوک نمیشه به جنگ نرم رفت (273773)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۲:۰۹:۵۴
ناشناس عزیز،دیگه این دروغها کهنه شده.اگه شما میخواید خس و خاشاک باشید حرفی نیست.میل خودتونه.بحث خس و خاشاک و دشمن و اجنبی خیلی وقته تموم شده.شما بهتر بود به جایه اینکه نظر میدادی بهتر بود اطلاعات 30یا30 تون رو بالاتر میبردید یا برنامه امشب \"رو به فردا\" رو میدید.مثلا الان شما انتقادتون اصولی بود؟من مرده این انتقاد اصولی و کاربردیتون هستم...
جمله معروف دکتر احمدی نژاد در روز 25 خرداد:
\"در انتخابات 40 ميليون نفر خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند حالا 4 تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها يك كاري مي‌كنند، بدانيد اين رودخانه زلال ملت جاي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت...\"
گفتند 40 میلیون ایرانی،نگفتند 24 میلیون که اگه شما خودت رو از این 40 میلیون جدا میدونی بحثش جداست.
در مورد آشوبگر هم که شما به کسی که سطل زباله آتیش میزنه،خونه مردم رو آتیش میزنه یا ماشین پلیس آتیش میزنه بهش چی میگین؟نکنه تو جنبش سبز بهش میگن صلح طلب؟
فعلا که جنبش سبز داره قانون گریزی میکنه و اصول اساسی قانون اساسی رو از بعد از انتخابات تا حالا زیر پا گذاشته و فقط از این قانون اساسی یه اصلش فقط قبول داره اونم اصل 27 .به بقیه اش کاری نداره.مثلا اصل 110 چی میگه؟اصل 150 چی میگه؟(یادم نیست اصل 89 بود که مرجع رسیدگی به شکایات نتایج انتخابات رو شورای نگهبان اعلام کرده یا یه اصل دیگه بود!)
دیدید جنبش سبز خودش از اول سر ناسازگاری با نظام داشت نه انتخابات؟...
چرا فقط جنبش سبز جز مردم حساب میشن؟نکنه به خاطر اینه که اینا به قول خودشون نخبه هستن یا بالا شهر تهران زندگی میکنن یا شاید هم ماها جک و جواتیم و جز عوام هستیم نمیتونیم از حقوق شهروندی بهره ای ببریم و جز مردم این سرزمین حساب بشیم؟
بله دیگه الان فیس بوک بهترین و مطمئن ترین و راستگوترین و معتبرترین و باادبترین و ...سایتهای دنیا در جنبش سبز هستش.چون دروغهایی که جنبش سبز میخواد بشنوه به خوردشون میده.منم باشم بهم برمیخوره که چرا به فیس بوک محبوب من میگید مرگ بر ... (273840)
 
hossein
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۳:۳۰:۲۹
من در فیس بوک مدیر صفحات احمدی نژاد و رهبری هستم و با قوانین این صفحات آشنائی دارم باید زیرکی کرد چون فیس بوک گناهی ندارد آنها جوانان تحصیل کرده خوبی هستند اما پلیس و دادگاه و قانون در آمریکا و کانادا بیشتر مزدور حکومت ها هستند و یهودی ها صاحب همه چیزند .بهترین راه داشتن بلاگ آزاد است که من از این راه هم جنایات اسرائیل را بازگو می کنم و هم وقایع ایران را.اما افراد متعصب در هر حکومتی هستند هم در ایران که دو بلاگ من را بستند و هم در غرب .توهین نکنید .مابقی آزادی بیان است . (273786)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۳۷:۲۵
خوب چرا این گروه بخصوص رو بستن؟ چرا صدها گروه طرفدار فلسطینی دیگه هنوز فعالن؟ چرا علت اصلی این اقدام رو نمیگین؟ (273828)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۸:۲۱:۰۶
شما چجوري به فيسبوك دسترسي دارين ما كه هر وقط مي خوايم بريم مگه فيلتر شده. ميشه راه و روش به فيسبوك رفتن رو به ما هم بگين (273867)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۹:۰۶:۳۰
اقا جان ياد حضرت محمد افتادم كه تحدي كردند.
تحدي به معناي مبارز طلبي است.
ايشان زماني كه قران را ارائه نمودند تحدي كردند و فرمودند هر كس ميتواند عين اين را بياورد.
آقايان كه ماشالله همه چيزشون از امامان و پيامبران است چرا توان مقابله با يك سايت اينترنتي را ندارند
چرا فيلترينگ
شما كه خوب ميدانيد فيلترينگ راهكار نيست
حالا به جايي رسيديم كه بايد شعار مرگ فيس بوك هم سر بدهيم
چرا از بين تمام كشورهاي دنيا و از بين چند ميليارد انسان روي كره خاكي مابايد جزو 2 يا 3 درصد مخالفين اين مسايل اجتماعي باشيم
مگر نه اسلام دين جامع و اجتماعي است
پس شايد برداشتي كه ميكنيم از ان ايراد دارد
بايد بگرديم و ببينيم چرا همه پيشرفت ميكنند و به جامعه و مردم خود خدمت ميكنند و نسبتا راضي و لي ما اينچنين! (273891)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۲۰:۳۴:۰۵
برای اطلاع شما باید بگم که فیس بوک صفحه هایی رو می بنده که بر اساس گزارش افراد عضو (با یک تعداد مشخص) به عنوان صفحه ای که قوانین رو رعایت نکرده معرفی بشه. معنی بسته شدن این صفحه اینه که عده ای گزارش کردن که این صفحه داره مخالف قوانین اداره می شه. مثلا ممکنه عده ای اسراییلی در حرکتی هماهنگ این صفحه رو گزارش داده باشن و این اصلا به فیس بوک ربطی نداره.
مثلا همین الان صفحه ای هست که توسط عرب ها درست شده و می گه \"خلیج ع ر ب ی درسته و خلیج فارس اسم این خلیج نیست\".همه ایرانی ها دارن این صفحه رو به عنوان صفحه جعلی گزارش می دن و اگر تعداد به حد معینی برسه این صفحه هم بسته می شه.
در واقع بستن صفحه ها یک ساز و کار دمکراتیک داره که خوب ممکنه برخی سو استفاده کنن. (274202)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.