شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

بازگشت

- عجب پا قدمی دارم من هنوز تازه اثاث کشی کرده بودم که متاسفانه اونجا بهم ریخت و من مجبور شدم که بر گردم همین جا.

-آخه آدم چقدر ضایع بشه.دوشنبه  علیرضا ــ داداشم ــ رفت اسم جفتمون رو برای اعتکاف نوشت. اما به دلایلی از جمله کارشکنیهای گروههای فشار موفق به شرکت در این مراسم نشدیم. شاعر میگه: تا یار که را خواهد و میلش به که باشد . به ما که نبود!!!

-خاتمی دیروز مشهد بود با کلی تبلیغی که  تو  شبکه ی خراسان و همچنین تو روزنامه هابرای مراسم شده بود جمعیت زیادی نیومده بودند .حدود ۷۰ درصد صحن رضوی خالی بود.یکی از مسئولین چند روز قبل از مراسم گفته بود:(فکر کنم استاندار خراسان)مردم مشهد نشان خواهند داد که خاتمی را فقط به خاطر رئیس جمهور بودنش دوست نداشته اند.

- اسم مدیر بلاگ اسکای مسعود چنگیزیه و تو ملبورن زندگی می کنه .حالا..

اثاث کشی

فعلا به طور آزمایشی نقل مکان کردم اینجا اگه صاحبخونش خوب بود موندگار میشیم.

خرگوش مظلوم، شیر ستمگر و غنی سازی

آورده اند که:

در جنگلی بزرگ شیری ستمگر و بهانه جو حکمروایی می کرد.این شیر ظالم همیشه دنبال بهانه ای هر چند کوچک برای اذیت و آزار  بقیه حیوانات می گشت.

 

یک رو که همرا نوکرانش مشغول گشت و گذار در جنگل بود چشمش به خرگوشی افتاد و بی مقدمه خطاب به خرگوش فریاد زد: (( آهای کو کلاهت؟)) خرگوش که از این سوال بی معنای شیر متعجب شده بود با ترس و لرز گفت: ((قبله ی عالم ما نسل اندر نسل بدون کلاه بدنیا اومدیم.)) شیر که بهانه ی خوبی برای اذیت خرگوش پیدا کرده بود دستور داد تا خرگوش را حسابی بزنند،بعد هم رو به خرگوش کرد گفت: ((برای اینکه ادب شوی فردا صبح یک سبد هویج برای ما می آوری؟)).

خرگوش بخت برگشته هم که حساب کار را کرده بود به جای یک سبد چند سبد هویج جمع کرد و فردا صبح پیش شیر رفت.شیر که اینبار هم قصد داشت خرگوش را حسابی اذیت کند بمحض دیدن اولین سبد گفت: ((اینها که خیلی کوچکند!)) خرگوش بلافاصله سبد دیگری را جلوی شیر گذاشت. شیر گفت: ((چرا اینقدر بزرگند؟)) خرگوش سبد دیگری را آور دو گفت: ((این هم متوسطش.))

شیر گفت: ((چرا نارنجی هستند؟))

خرگوش: ((این سبزش.))

-         چرا اینقدر شیرینند؟

-         این بی مزه اش.

شیر که حسابی کم آورده بود و اعصابش هم خورد شده بود گفت: ((اصلا کو کلاهت؟)) خرگوش بیچاره هم که جوابی جز جواب دیروز نداشت یک بار دیگر یک کتک حسابی خورد.

 

*********************************

 

 

حالا این داستان ما و مجامع بین المللی شده همین داستان شیر و خرگوش.یک روز می گویند: حقوق بشر در ایران نیست. آنرا حل می کنیم .دوباره می گویند:آزادی مطبوعات وجود ندارد.باز هم نظرشان را تامین می کنیم.باز مساله غنی سازی را علم می کنند.وقتی غنی سازی را متوقف می کنیم و  دیگر بهانه ای ندارند می گویند: اصلا کو کلاهتان؟

 

یه نقد کوچول موچولو

خیلی وقت بود که مردد بودم این مطلب رو اینجا بنویسم یا نه. که بالاخره رفتارهای اینترنتی بعضی از دوستان مذهبی مجبورم کرد که مطالب زیر رو بر خلاف میل باطنیم بنویسم.

 حتما حالا باخودتون می گین:بسه دیگه اینقدر مقدمه نچین حرفتو بزن. باشه،بریم سر اصل مطلب.

خب بالاخره ما اسم خودمون رو گذاشتیم وبلاگ نویسهای مسلمان ،حزب الله اینترنت و... .پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که رفتارهامون در اینترنت نمونه ی کامل یک بچه مسلمون باشه.

حالا چی شده که این حرفا رو میزنم؟ الان حدود 18 ماهه که این وبلاگ رو دارم توی این مدت به تعداد زیادی از وبلاگهای مذهبی سر زدم و متوجه یک رفتار اینترنتی ناخوشایند(یا همون نقیصه ی اخلاقی) در بین متدینین اینترنت شدم.

کافیه به چند وبلاگ مذهبی سر بزنید،متوجه خواهید شد که میانگین تعداد کامنتهای وبلاگهایی که نویسنده شون یک خانمه به طور محسوسی از بقیه وبلاگها بیشتره وجالب اینکه بخش اعظم این کامنتها متعلق به آقایونه.و خیلیهاشون هم التماس دعا دارن و جالبتر (یا زشت تر)از اون بعضی الفاظیه که این دوستان استفاده میکنن. مثلا :

یک آقا در وبلاگ یک خانم :مریم جون اگه...

یک خانم در وبلاگ یک آقا:داداشی دستت درد نکنه از اینکه ...

خب برادر یا خواهر خیلی محترم این چه طرز صحبت کردن با یک نا محرمه. اینا رو گفتم شاید به خیلیا بر بخوره اما عیب نداره اگه نقد کردن از خودمون شروع کنیم خیلی بهتره.

 

****************************

از فردا یه وقت نگین حامد کاربیست گفته باید یه سرویس وبلاگ بزنیم با اسم Boysblog  برای آقایون یه Girlsblog هم برای خانما.

یا اینکه بگین حامد گفته پیام گذاشتن آقایون در وبلاگ خانمها حرومه.نه دوست من پیام بذار فقط خط قرمز ها رو رعایت کن.

 

بمناسبت میلاد حضرت زهرا (س)

این دوستمون در قسمت نظرات اینطور نوشته بودند:

********
بسم رب المهدی ارواحنا الفداه ........ دوست منتظر سلام .... پیشاپیش میلادخجسته ی لیلة القدر کوثر قرآن ام ابیها فاطمه ی زهرا سلام الله علیها رو خدمتتون تبریک عرض می کنم..........غرض از مزاحمت می خواستم شما و دیگر دوستان رو از طرح خواندن دعای فرج در روز میلاد بانوی دو عالم(که بهانه ی آفرینش شد) وقت اذان ظهر و مغرب(که وعده داده اند دعاها به استجابت نزدیک تر است) مطلع کنم ....... قطعا شما هم درین طرح شرکت می کنید ........در صورت امکان به اطلاع دوستان دیگر هم برسانید ....... التماس دعا ....... به امید ظهور

******
همین دیگه عرضی نیست